Õigused

Hoolekandekeskuse kliendi õigused on:

  • olla koheldud väärikuse, lugupidamise ja viisakusega;
  • saada abi toimingutes, millega ise ei tule toime;
  • kutsuda enda juurde vabal ajal külalisi või ise külla minna;
  • kasutada isiklikke riideid ja kaasatoodud esemeid eelneval kokkuleppel;
  • tutvuda oma isiklikus toimikus oleva informatsiooniga;
  • kaasa rääkida oma tegevusplaani koostamisel;
  • kaasa rääkida  asutuse teenuste arendamisel, planeerimisel, hindamisel;
  • küsimuste korral pöörduda hooldajate poole, hooldekodu juhtkonna või hooldekodust väljaspool olevate ametkondade poole.

Kohustused

Hooldusel oleva kliendi kohustused on:

  • suhtuma kaasklientidesse ja töötajatesse heasoovlikult;
  • hoidma puhtust ja korda;
  • hoidma ja kasutama säästlikult hooldekodu vara;
  • asjade või esemete kadumisel teatama sellest koheselt;
  • suitsetama ainult selleks ettenähtud ruumis või õues;
  • hoiduma tegudest, mis kahjustavad hooldekodu mainet;
  • teatama oma hooldajale, kui lahkud hooldekodu territooriumilt.

Keelatud on:

  • lärmakas käitumine ja teiste klientide põhjendamatu tülitamine;
  • teistesse tubadesse sisenemine pärast kella 20.00;
  • üleriietes ja jalatsites lamamine;
  • toas toidu valmistamine ja kiiresti riknevate toiduainete hoidmine;
  • suitsetamine toas;
  • hoolekandekeskuse vara viimine ühest ruumist teise või hoolekandekeskusest välja, ilma loata;
  • toas pesu pesemine ja kuivatamine;
  • hasartmängude mängimine raha ja esemete peale;
  • raha ja esemete laenamine;
  • tubades koduloomade pidamine;
  • keelatud esemete ja ainete valmistamine, kasutamine, hoidmine ja tarvitamine;
  • hooldekodu inventari rikkumine või lõhkumine;
  • teistest klientides, personalist fotode ja videomaterjali jagamine suhtluskeskkondades ja meedias;

Keelatud esemed ja ained:

  • alkohoolsed joogid;
  • narkootilised ained;
  • psühhotroopsed ained;
  • külmrelvad;
  • tulirelvad;
  • lõhkeained;
  • pürotehnika;
  • isevalmistatud elektriseadmed.

Kliendi vastutus

  • Hooldekodu kehtestatud korra järgimise eest vastutab klient isiklikult. Hooldustöötajad vastutavad korrast kinnipidamise eest oma tööloleku ajal.
  • Korra teadlikul rikkumisel kliendi poolt rakendab hooldekodu juhtkond järgmisi mõjutusvahendeid:
    • suuline märkus;
    • juhataja korraldusega noomitus;
    • juhataja korraldusega noomitus koos kliendi hooldusteenuse osutamise lepingu lõpetamise hoiatusega, millest informeeritakse lepingupartnerit (omavalitsus või lähedane);
    • pöördumine politsei poole korra kindlustamiseks;
    • hooldekodust väljakirjutamine.
  • Mõjutusvahendite rakendamisel lisatakse vastav kirjalik dokument kliendi isiklikku toimikusse.
  • Kodukorra rikkumisel, mis tulenes kliendi vaimse seisundi või tema tervisliku seisundi järsust halvenemisest, kasutab hoolekkodu meditsiinipersonal õigusaktidega lubatud meditsiinilisi vahendeid, sealhulgas järgmisi eraldusmeetmeid:
    • vältimatu psühhiaatriline esmaabi tagatakse psüühikahäirega isikule, kui abita jätmine ohustab otseselt isiku enda või teiste isikute elu, tervist, turvalisust;
    • kiirabi väljakutse;
    • toimetamine ravile psühhiaatriahaiglasse.